قسمت سوم
دليل سوم براي حرمت تنجيس مسجد ( اجماع)
درا دامه ی استدلال به ادله ی اربعه می پردازیم به دلیل اجماع.
مرحوم حكيم(ره) برای تحقق اجماع می فرمايند: اين حكم مورد اجماع است[1]
اجماع را هم قدماء گفته اند مثل شهيد در ذكري وهم فقهاي عصر اخير مثل سيد الحكيم(ره) و سيد الخویی(ره) . بنابراين مسئله مورد اجماع است. اما مخالفي که در مسئله گفته شده باشد به شكل بسيار جزئي وجود دارد. منتهی تمام اجماعات تقريبا بدون استثناء مخالف نادري دارد كه دأب اين است كه به آن مخالف نادر اعتنا نمي شود. جاي كه اصلا مخالفتي نباشد، مي شود تسالم. پس اجماع محقق است.
درادامه می خوانید...
امام هادی(ع):نارضایتى پدر و مادر، کم توانى را به دنبال دارد و آدمى را به ذلت مىکشاند.
شهادت جانسوز امام علی نقی(ع) را خدمت حضرت ولی عصر(عج) وتمامی دوست داران آن حضرت تسلیت عرض می نماییم.
"جامعه علما ومحصلین شمال"